Most přes řeku Kwai ze stejnojmenného filmu byl pouze malou částí celé železniční trati, kterou za 2. světové války budovali pro Japonce váleční zajatci. Železnice smrti, jak je někdy přezdívána, vedla z Thajska přes horské průsmyky do Barmy. Trať vynikala velkým množstvím průsmyků nebo jinak obtížných úseků.
Průsmyk Pekelných ohňů (Hellfire Pass) byl pojmenován podle loučí, které hořely v noci na zdánlivě nikdy nekončící stavbě. Vše se budovalo ručně pomocí kladiv, lopat a železných klínů. Naučná stezka vede od parkoviště u hlavní silnice po trase někdejší železnice. Příjemná procházka v délce asi 3 km vás provede po zajímavých místech na trati pečlivě vybavené naučnými tabulemi i v angličtině, zpět na parkoviště se můžete dostat zkratkou přes les.
Některé úseky železnice kolem řeky Kwai se dnes proměnily v romanticky vypadající místa. Úsek trati, vedoucí několik set metrů po estakádě nad řekou Kwai, je neustále v provozu a lze přes něj i projet vlakem. Vlaky jedou pomalu a dlouho. Myslíme, že lepší zážitek je pohled na jedoucí vlak z venku. V současnosti provozovaná železnice jezdí několikrát denně z Kanchanaburi až do letoviska Namtok (thajské slovo pro vodopád), spojeného s velkým tržištěm. Kromě nákupů na tržišti stojí za návštěvu vodopád Sai Yok Noi, který se obzvláště o víkendech přeměňuje na svéráznou thajskou piknikovou zónu.